Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane Co warto kupić

Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy do komisu po "idealnego" Forda. Lakiernik prawdopodobnie był daltonistą
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po "idealnego" Forda. Lakiernik prawdopodobnie był daltonistą

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej
Co warto kupić

Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej

Dzisiaj nie straszymy. Wręcz przeciwnie. Tylko chwalimy. Pewnie nie zdziwi nikogo fakt, że ranking najmniej awaryjnych samochodów używanych zdominowany jest przez samochody japońskie. Zdziwić może jednak obecność niektórych modeli oraz jeden rodzynek spoza Japonii. Spośród niemal stu samochodów używanych ocenionych wspólnie przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników i przez redakcję Auto Świata wybraliśmy 10, które wypadły najlepiej — dostały co najmniej piątkę (bez minusa).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani
Co warto kupić

Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani

Opel Insignia II to jest wielka i przestronna, znacznie bardziej niż pierwsza generacja modelu, a mimo to jest od niej znacznie lżejsza. Na dodatek Insignia bardzo dobrze się starzeje - nie widać, że debiutowała na rynku już niemal osiem lat temu. Na rynku wtórnym nie brakuje ofert sprzedaży, zdominowanych przez egzemplarze poflotowe. W oczy rzucają się ceny. Insignie są znacznie tańsze niż konkurencyjne Volkswageny Passaty czy Skody Superb. Skąd ten cenowy rozdźwięk? Co na temat Opla Insignii II mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojedynek pancernych "Japończyków". Trwalsze Mazdy czy Hondy?
Co warto kupić

Pojedynek pancernych "Japończyków". Trwalsze Mazdy czy Hondy?

I Honda Accord, i Mazda 6 mają opinię aut pancernych. Rdzewiejących, ale pancernych. Za 50 tys. zł można kupić egzemplarze z polskiej dystrybucji i z przebiegami nieprzyprawiającymi o zawrót głowy. Warto? Tak, jeśli znajdziemy auto z dobrze zachowaną blachą. Skąd zatem aż tak duża różnica w ocenie?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To najlepsze samochody 2025 r. Tak twierdzi niezależna organizacja konsumencka
Co warto kupić

To najlepsze samochody 2025 r. Tak twierdzi niezależna organizacja konsumencka

Consumer Reports, czyli niezależna organizacja konsumencka, wybrała najlepsze samochody 2025 r. Co roku ranking wzbudza mnóstwo emocji — każda marka chce się w nim znaleźć. W tym roku swoją obecność najsilniej zaznaczyła Toyota. Silną reprezentację ma też pewna mało popularna w Polsce marka.

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?
Co warto kupić

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To miało być idealne BMW z polskiego salonu. Takie było, póki nie otworzyliśmy maski
Co warto kupić

To miało być idealne BMW z polskiego salonu. Takie było, póki nie otworzyliśmy maski

Czasami szukasz zupełnie innego, skromniejszego auta, ale pojawia się taka okazja, że nie sposób przejść obok niej obojętnie. Tak było i tym razem, tak więc zamiast po Skodę do Piaseczna pojechaliśmy po BMW na Śląsk. BMW X1 – z polskiego salonu, bezwypadkowe, z rozsądnym i udokumentowanym przebiegiem. Miało być zupełnie jak nowe, a sprzedawca z kategorii "na pewno nie oszuka".

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy chińskie motocykle są już lepsze niż japońskie i niemieckie? Mechanik radzi, który używany motocykl wybrać
Co warto kupić

Czy chińskie motocykle są już lepsze niż japońskie i niemieckie? Mechanik radzi, który używany motocykl wybrać

Czy chińskie motocykle są już tak samo dobre, jak japońskie czy niemieckie? Ceny są bardzo atrakcyjne, szczególnie jeśli chodzi o egzemplarze używane. Tylko czy to nie jest pułapka? Prawda jest co najmniej zaskakująca, a podpisuje się pod nią człowiek, który każdego dnia naprawia motocykle i chińskie, i niemieckie, i japońskie.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena
Co warto kupić

Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena

Tym razem nie straszymy, a polecamy. Dobry i niezawodny SUV za ok. 50 tys. zł? Wytypowaliśmy cztery bestsellery: Hyundaia Tucsona, Toyotę RAV4, Nissana Qashqaia i Forda Kuga. Są na tyle nowoczesne, by we w pełni komfortowych warunkach użytkować je na co dzień, i na tyle wiekowe, by móc je kupić za rozsądne pieniądze. Jeden wyróżnia się szczególnie trwałością, czy pozostałe są bez szans?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne
Co warto kupić

Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne

Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące, jak w tym przypadku. Jedno z aut wypada wyraźnie gorzej niż dwa pozostałe, a zwycięzca jest tylko nieznacznie lepszy od nr 2. Przeważyły opinie mechaników — to one wyłoniły zwycięzcę oraz wyraźnego przegranego.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami
Co warto kupić

Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami

Porównujemy dwa duże, wszechstronne SUV-y w wersjach, o jakie coraz trudniej na rynku, czyli z mocnymi dieslami pod maską. Z takim napędem można liczyć na dobre osiągi, niskie spalanie, wysoki zasięg. Od aut o długości ok. 4,8 m można oczekiwać mnóstwa miejsca dla pasażerów i na bagaż. Kto oferuje więcej: nowy zawodnik z Niemiec, czy sprawdzone koreańskie auto z pięcioletnim stażem na rynku? Wybieramy idealne auto do pracy i dla rodziny

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Co warto kupić

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pani Julia chciała kupić używanego sportowego Volkswagena. "Prawie wpadłam na minę"
Co warto kupić

Pani Julia chciała kupić używanego sportowego Volkswagena. "Prawie wpadłam na minę"

Kupno samochodu używanego dla wielu jest niczym wyprawa na Mount Everest. Na początku jest ekscytacja, która jedna później często zamienia się w koszmar. Przekonała się o tym pani Julia, która wymarzyła sobie Volkswagena Scirocco, pierwszy własny samochód. Szybko zauważyła, że zakup samochodu to nie spacerek, a trudna przeprawa, na którą trzeba być gotowym. W tej przeprawie pomogły jej raporty szkodowe. Co zawierały?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę
Co warto kupić

Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę

Wszystkie sześć SUV-ów z tego zestawienia największą utratę wartości ma już za sobą. Teoretycznie okres najmniej awaryjnej eksploatacji też. Czy zatem warto wydać około 100 tys. zł na kilkuletniego, wielkiego, wciąż prestiżowego SUV-a? Jeśli będziesz unikać wersji, których odradzają mechanicy, a oprócz 100 tys. zł na koncie masz jeszcze poduszkę finansową na ewentualne naprawy, to jak najbardziej. Który z tych SUV-ów będzie najlepszym wyborem?

Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?
Co warto kupić

Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?

Cztery z pięciu SUV-ów, które opisujemy, są modelami ryzykownymi, a przynajmniej dwa są wręcz proszeniem się o kłopoty. Tak jest w Polsce. A w Niemczech? Wszystkie z tych aut mają już swoje lata, w Polsce można je kupić tanio. Wśród ofert nie brakuje aut z importu, w tym z Niemiec. Nasi koledzy z Auto Bilda przeanalizowali niemiecki rynek, by odpowiedzieć na pytanie, ile muszą kosztować używane SUV-y Toyoty, Land Rovera, Porsche, Mercedesa i BMW, by były bezpieczne.

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta
Co warto kupić

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta

Toyota właśnie zaprezentowała najnowsze wydanie swojego najmniejszego modelu. Kiedyś klasę typowo miejskich samochodów Europejczycy kochali, teraz przez coraz ostrzejsze normy i przepisy na placu boju pozostały niedobitki. Ciekawe autka można jednak wciąż znaleźć na rynku wtórnym. Spytaliśmy mechanika właśnie o Toyotę Aygo, a żeby było ciekawiej znaleźliśmy Toyocie konkurenta z Czech. Oba modele mają bardzo atrakcyjne ceny. Który mieszczuch jest lepszy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił
Co warto kupić

Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił

Okazuje się, że ci, którzy kilka lat temu kupili w polskim salonie dobrze wyposażoną Dacię Duster (II generacji), dziś mogą ją sprzedać za... dokładnie tyle samo, ile wówczas zapłacili. Dacia Duster może się pochwalić bardzo niską utratą wartości.Czy warto interesować się tym autem na rynku wtórnym? Co się w nim psuje? I co z pierwszą generacją modelu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się poniżej. Prześwietliliśmy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?
Co warto kupić

W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?

Mercedes od kilkunastu już lat współpracuje z Renault w dziedzinie silników – zarówno benzynowych, jak i Diesla. Pod maskami wielu aut z gwiazdą znaleźć można (prawie) takie same silniki jak w autach marek Renault, Dacia czy Nissan. Czy trzeba się bać francuskich silników w niemieckich autach? Jak rozpoznać, który silnik jest który?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł
Co warto kupić

Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł

Wielkie starcie wielkiej niemieckiej trójki. To absolutne klasyki klasy premium i jedne z najbardziej pożądanych samochodów na rynku. I odwieczni rywale. Co lepiej wybrać? Audi A4, BMW serii 3 czy może Mercedesa Klasy C?Sprawdziliśmy trzy różne kombi. Które z nich warto kupić za 30-40 tys. zł?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3
Co warto kupić

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3

Bestsellerowe Volvo XC60, a może cieszące się równie dużym zainteresowaniem Audi Q5 lub najmłodsze w tym zestawieniu BMW X3? Z zaprzyjaźnionym mechanikiem porozmawialiśmy o trzech SUV-ach premium, które debiutowały na rynku kilkanaście lat temu, dlatego są dziś w finansowym zasięgu wielu Polaków. Którym z nich warto się zainteresować?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.