Logo

Tak wyglądają opony, które po przebiciu podobno same się naprawią. Sprawdziliśmy to

  • Opony z masą uszczelniającą w środku to pomysł stosowany od lat, nie tylko w autach
  • W razie przebicia opony, dziura powinna się automatycznie zasklepić
  • Sprawdzamy, czy opony Michelin Selfseal rzeczywiście wytrzymują przebicie śrubą
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Ups! Koło najeżdża na najeżoną gwoździami deskę, aż cztery gwoździe wbijają się w bieżnik na czole opony. To boli już od samego patrzenia! W normalnym przypadku natychmiast zaczęłoby się syczenie powietrza szybko uciekającego z przebitej opony. W przypadku opony Michelin Selfseal nic takiego się nie dzieje, choć gwoździe wbiły się w nią głęboko. W czym tkwi tajemnica? Wewnątrz opony naniesiono lepką brązową masę, której głównym składnikiem jest kauczuk. Nie ma znaczenia, czy wbity gwóźdź zostanie w oponie, czy z niej wypadnie – otwór ma się automatycznie zasklepić.

Powiązane tematy: Opony
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu